Saturday 18 November 2017

Maailman Kauppa Järjestelmä Kiinassa


MAAILMAN KAUPPA-ORGANISAATIO. KANNATTAVAT WTO: N PERUSPERIAATTEET Kauppajärjestelmän periaatteet. WTO-sopimukset ovat pitkiä ja monimutkaisia, koska ne ovat laillisia tekstejä, jotka kattavat laajan valikoiman toimintoja. Ne käsittelevät maataloutta, tekstiiliä ja vaatteita, pankkialaa, televiestintää, julkisia ostoja ja teollisia standardeja ja tuoteturvallisuus, elintarvikehuollon säännöt, henkinen omaisuus ja paljon muuta. Mutta monissa yksinkertaisissa perusperiaatteissa käytetään kaikkia näitä asiakirjoja. Nämä periaatteet ovat monenvälisen kauppajärjestelmän perusta. Tarkastele näitä periaatteita lähemmin. kohde Aloitussivun puu aukeaa täällä, jos otat JavaScriptin käyttöön selaimessasi. 1 Suositun maan suosituimmuuskohtelu, joka kohdistaa muitakin ihmisiä tasavertaisesti WTO-sopimusten mukaan maat eivät yleensä voi syrjiä kauppakumppaneitaan. Anna jollekulle erityinen etuoikeus, kuten alentaa tullimaksua yhdelle tuotteelleen ja sinun on tehtävä samoin kaikille muille WTO: n jäsenille . Tämä periaate tunnetaan suosituimmuuskohtelun alaisena MFN-kohtana ks. Ruutu On niin tärkeää, että se on tullitariffeja ja kauppaa koskevan yleissopimuksen GATT-sopimuksen ensimmäinen artikla, jolla säännellään tavarakauppaa. MFN on myös etusijalla kauppaa koskevassa yleissopimuksessa palveluissa GATS 2 artikla ja teollis - ja tekijänoikeuksien kauppaan liittyvistä näkökohdista tehty sopimus TRIPS 4 artikla, vaikka kussakin sopimuksessa periaatetta käsitellään hieman eri tavalla. Nämä kolme sopimusta koskevat kaikkia WTO: n kaikkia kolmea tärkeintä kauppaa. ovat sallittuja Esimerkiksi maat voivat perustaa vapaakauppasopimuksen, joka koskee vain tavaroita, jotka ovat kauppaa syrjivällä tavaroilla, jotka syrjivät ulkopuolisia tavaroita tai jotka voivat antaa kehitysmaille erityisen mahdollisuuden päästä markkinoille. Tai maa voi korostaa esteitä tuotteille, joita pidetään käydä kauppaa epäoikeudenmukaisesti tietyistä maista. Myös palveluissa maat voivat rajoitetuissa olosuhteissa syrjiä sopimuksia nämä poikkeukset sallitaan vain tiukoin edellytyksin Yleensä MFN tarkoittaa, että aina, kun jokin maa alentaa kaupan esteitä tai avaa markkinoita, sen on tehtävä sama tavara tai palvelu kaikkien kauppakumppaniensa mukaan joko rikas tai köyhä, heikko tai vahva.2 Kansallinen kohtelu Ulkomaalaisten ja paikallisten asukkaiden kohtelu Maahantuodut ja paikallisesti tuotetut tavarat olisi kohdeltava samalla tavoin ainakin ulkomaisten tavaroiden markkinoille tulon jälkeen. Sama koskee ulkomaisia ​​ja kotimaisia ​​palveluja sekä ulkomaisia ​​ja paikallisia tavaramerkkejä, tekijänoikeuksia ja patentteja Tämä kansallisen kohtelun periaate, joka antaa muille samanlaisen kohtelun kuin omat kansalaiset, löytyy myös kaikista kolmesta tärkeimmästä WTO-sopimuksesta GATT-sopimuksen GATT-sopimuksen 3 artiklassa ja TRIPS-sopimuksen 3 artiklassa, vaikka tätä periaatetta käsitellään jälleen hieman eri tavoin Kansallinen kohtelu koskee vain, kun tuote, palvelu tai henkisen omaisuuden kohde on tullut markkinoille. rt ei ole kansallisen kohtelun vastainen, vaikka paikallisesti tuotetuista tuotteista ei veloitettaisi vastaavaa veroa. Kaupan asteittainen lopettaminen neuvoteltaessa takaisin alkuun. Tehokkaat kaupan esteet ovat yksi ilmeisimmistä keinoista kannustaa kauppaa. Näihin esteisiin kuuluvat tullit tai tariffit ja toimenpiteet, kuten tuontikiellot tai kiintiöt, jotka rajoittavat määriä valikoivasti Ajoittain myös muita asioita, kuten byrokratiaa ja valuuttakurssipolitiikkaa, on myös keskusteltu. GATT: n luomisesta 1947-48 on ollut kahdeksan neuvottelukierrosta A yhdeksäs kierros Dohan kehitysohjelman puitteissa on nyt käynnissä Aluksi keskityttiin tullien alentamiseen maahantuotujen tavaroiden osalta Neuvottelujen tuloksena 1990-luvun puoliväliin mennessä teollisuusmaat teollisuustuotteiden tariffit olivat laskeneet tasaisesti alle 4: een Mutta 1980-luvulla neuvottelut olivat laajentuneet koskemaan tavaroihin kuulumattomia esteitä sekä uusia aloja, kuten palveluja ja henkistä omaisuutta. markkinat voivat olla hyödyllisiä, mutta se edellyttää myös mukauttamista. WTO-sopimukset antavat maille mahdollisuuden ottaa käyttöön muutoksia vähitellen asteittaisen vapauttamisen avulla. Kehitysmaille annetaan yleensä pidempi velvoitteidensa täyttäminen. Sitouttavuus ja avoimuus edistyvät usein. kaupan este voi olla yhtä tärkeä kuin laskea yksi, koska lupaus antaa yrityksille selkeämmän kuvan tulevista mahdollisuuksistaan ​​Vakautta ja ennustettavuutta edistetään investoinneilla, työpaikkoja luodaan ja kuluttajat voivat täysin nauttia kilpailun valinnanvapaudesta ja alhaisemmista hinnoista Monenkeskiset kauppajärjestelmä on hallitusten pyrkimys tehdä liiketoimintaympäristöstä vakaa ja ennakoitavissa. Uruguayn kierros kasvatti sitoumuksia. Vuosien 1986-94 neuvottelujen aikana ja sen jälkeen sidotut tariffit. Nämä ovat tariffiarvoja, joten prosenttiosuuksia ei painoteta kaupan volyymien tai arvojen mukaan. WTO: ssa, kun maat sopivat avaavansa tavaroidensa tai palveluidensa markkinoita, ne sitovat sitoumuksiaan tavaroihin nähden, nämä sitoumukset ovat tullimaksujen enimmäismääriä. Joskus maat verottavat tuontia hinnalla, joka on alhaisempi kuin sidotut määrät. Usein tällainen on kehitysmaissa. Kehittyneissä maissa tosiasiallisesti veloitetut hinnat ja sidotut hinnat ovat yleensä samat. Maa voi muuttaa sitoumuksiaan, mutta vasta neuvottelujen jälkeen kauppakumppaneita, jotka voisivat merkitä niiden kompensoimista kaupan menettämisestä Yksi Uruguayn kierroksen monenvälisten kauppaneuvottelujen tuloksista oli lisätä kaupan määrää sitovien sitoumusten mukaan katso taulukko. Maataloudessa 100: sta tuotteesta on nyt sidottu hintoja. Kaikkien tämä on huomattavasti suurempi markkinavarmuus kauppiaille ja sijoittajille. Järjestelmä pyrkii parantamaan ennustettavuutta ja vakautta muilla tavoin ell Yksi tapa on vähentää kiintiöiden käyttöä ja muita toimenpiteitä, joilla asetetaan rajoituksia kiintiöitä hallinnoivan tuonnin rajoihin, voi johtaa enemmän byrokratiaan ja epäoikeudenmukaisen toiminnan syytöksiin. Toinen on tehdä maakohtaisista kauppasäännöistä mahdollisimman selkeät ja julkiset. Monet WTO-sopimukset edellyttävät, että hallitukset julkistavat politiikkansa ja käytäntönsä julkisesti maassa tai ilmoittaessaan WTO: lle. Kansallisten kauppapolitiikkojen säännöllinen valvonta kauppapolitiikan arviointimekanismin kautta tarjoaa lisää keinoja edistää avoimuutta sekä kotimaassa että monenvälisellä tasolla. mutta se ei ole täysin tarkka. Järjestelmä sallii tariffit ja rajoitetuissa olosuhteissa muunlaisen suojan. Tarkemmin sanottuna on avoimen, oikeudenmukaisen ja vääristymättömän kilpailun sääntöjärjestelmä. syrjimättömyys ja kansallinen kohtelu on suunniteltu takaamaan oikeudenmukaiset kaupankäynnin edellytykset n polkumyynnillä tapahtuva polkumyynnin vastainen vähittäismyyntihinta markkinaosuuden ja tukien hankkimiseksi Kysymykset ovat monimutkaisia ​​ja sääntöjen avulla pyritään luomaan oikeudenmukainen tai epäoikeudenmukainen sääntö ja miten hallitukset voivat vastata erityisesti laskemalla tuontitulleja, jotka on laskettu korvaamaan epäoikeudenmukaisten Monien muiden WTO-sopimusten tavoitteena on tukea oikeudenmukaista kilpailua maataloudessa, teollis - ja tekijänoikeuksissa ja palveluissa, esimerkiksi julkisia hankintoja koskevassa sopimuksessa, joka on monenvälinen sopimus, koska sen allekirjoittavat vain muutamat WTO: n jäsenet, laajentavat kilpailusääntöjä tuhansien valtioiden yhteisöjä monissa maissa jne. Edistetään kehitystä ja talousuudistusta takaisin alkuun. WTO-järjestelmä edistää kehitysyhteistyötä. Toisaalta kehitysmaat tarvitsevat joustavuutta sen aikaan, kun ne ryhtyvät soveltamaan järjestelmäsopimuksia. Sopimukset itse perivät aiemmat jotka mahdollistavat erityistuen ja kauppaa koskevien myönnytysten myöntämisen kehitysmaille Kolme neljäsosaa WTO: n jäsenistä ovat kehitysmaat ja siirtymät markkinatalouteen Uruguayn kierroksen seitsemän ja puolen vuoden aikana yli 60 näistä maista toteuttivat kaupan vapauttamisohjelmia itsenäisesti Samaan aikaan kehitysmaat ja siirtymätaloudet olivat paljon enemmän aktiivinen ja vaikutusvaltainen Uruguayn kierroksen neuvotteluissa kuin millään edellisellä kierroksella, ja ne ovat vieläkin enemmän nykyisessä Dohan kehitysohjelmassa. Uruguayn kierroksen lopussa kehitysmaat olivat valmiita ottamaan suurimman osan velvoitteista, joita tarvitaan Kehitysmaat mutta sopimukset antoivat heille siirtymäkausia sopeutuakseen tuntemattomammille ja ehkä vaikeimmille WTO: n säännöksille erityisesti köyhimmille ja vähiten kehittyneille maille. Päätöksessä hyväksytty ministeriön päätös sanoo, että parempien maiden olisi nopeutettava ja panee merkille vähiten kehittyneiden maiden viemien tavaroiden markkinoille pääsyä koskevat sitoumukset ks tekninen tuki heille hiljattain Kehittyneet maat ovat alkaneet sallia tullittomuuden ja kiintiötöntä tuontia lähes kaikille vähiten kehittyneistä maista tulevista tuotteista. WTO: n ja sen jäsenten keskuudessa on vielä meneillään oppimisprosessi. nykyinen Dohan kehitysohjelma sisältää kehitysmaiden huolen vaikeuksista, joita he kohtaavat Uruguayn kierroksen sopimusten täytäntöönpanossa. Kauppajärjestelmän olisi oltava syrjimättömyyttä lukuun ottamatta maata, joka ei saa syrjiä kauppakumppaneitaan, mikä antaa heille yhdenvertaisen edun mukaisen maan tai MFN: n aseman. ei saa syrjiä sen omia ja ulkomaisia ​​tuotteita, palveluita tai kansalaisia, jotka antavat heille kansallista kohtelua. Neuvotteluihin päästyneitä parempia esteitä. ennustettavissa olevat ulkomaiset yritykset, sijoittajat ja hallitukset pitävät luottavaisina sitä, että kaupan esteitä, kuten tulleja ja muita kuin tulleja koskevia esteitä, ei pidä lisätä mielivaltaisesti WTO: ssa sitovat tariffimäärät ja markkinoiden avaamista koskevat sitoumukset kilpailukykyisempi, joka vääristää epäoikeudenmukaisia ​​käytäntöjä, kuten vientitukia ja polkumyyntituotteita, alhaisempiin kustannuksiin markkinaosuuden lisäämiseksi. Tämä hyödyttää vähemmän kehittyneitä maita ja antaa heille enemmän aikaa sopeuttamiseen, joustavuuteen ja erityisiin etuoikeuksiin. Tämä kuulostaa ristiriitaiselta. , mutta WTO: ssa se tosiasiassa tarkoittaa syrjimättömyyttä, joka kohtelee lähes kaikkia tasavertaisesti. Näin tapahtuu Jokainen jäsen kohtelee kaikkia muita jäseniä yhtä hyvin suosituiksi kauppakumppaneiksi Jos maa parantaa etuja, jotka se antaa yhdelle kauppakumppanille, se on että kaikki muut WTO: n jäsenet saavat parhaan käsittelyn, jotta he kaikki pysyisivät suosituimpia. Suurin suosituimmuuskohtelu MFN-status ei aina tarkoittanut yhdenvertaista kohtelua Ensimmäiset kahdenväliset MFN-sopimukset perustivat yksinoikeudellisia ryhmiä maan suosituimmista kaupankäynnistä kumppanit GATT-sopimuksen ja nyt WTO: n mukaan MFN-klubi ei ole enää yksinomainen MFN-periaate varmistaa, että kukin maa kohtelee yli 140 jäsentä Sillä on joitain poikkeuksia. WORLD TRADE ORGANIZATION. Let aluksi sanomalla, kuinka tyytyväinen olen Kiinassa niin tärkeässä vaiheessa neuvotteluissa Kiinan liittymisestä Maailman kauppajärjestöön Vuodesta nyt tarkastelemme tällä kertaa maailmanlaajuisen talousjärjestelmän evoluutiota varten. On olemassa yksinkertainen todellisuus, joka on nykyisten neuvottelujen ytimessä ja todellisten haasteiden asettamisessa, kun me kaikki kohtaamme todellisuuden, että Kiina on jo johtava voima yhä enemmän maailman toisistaan ​​riippuvainen maailmantalous Kiinassa tarvitaan yhä enemmän WTO: n mahdollisuuksia ja turvallisuutta täyttääkseen valtavat kasvumahdollisuutensa ja kehityksensä. WTO: n on yhä enemmän tarvetta Kiinalle täysipainoisena ja aktiivisena jäsenenä, joka on todella universaali järjestelmä. Tätä todellisuutta korostavat yksiselitteinen voima Kiinan nousu maailmassa Viimeisen vuosikymmenen aikana tuotos on kasvanut keskimäärin 10 prosenttia vuodessa, kun taas tavaroiden vientimäärät ovat kasvaneet yhä nopeammin 15 prosentin kruunua Kahdessa vuosikymmenessä Kiinan tavarakaupan arvo on kasvanut yli kaksikymmentä kertaa ja saavutti viime vuonna Yhdysvalloissa 151 miljardia euroa Kiina on jo viidenneksi suurin kaupankäynnin voima ja toiseksi suurin ulkomaisten sijoittajien Kiinan talous edustaa 5-10 prosenttia maailmanlaajuisesta tuotannosta riippuen kansallisen tuotannon laskentamenetelmästä. Kiinan talous kasvaa tulevaisuuteen, samoin myös sen siteet maailmantalouteen. Vientimarkkinoiden riippuvuus kasvaa edelleen nopeasti , eikä pelkästään työvoimavaltaisille tuotteille, kuten jalkineille ja leluille, mutta korkeamman teknologian tavaroille ja palveluille, jotka kasvavat yhä Kiinan tuotannosta, kun se nousee tuotantotikkaan. Tuonti kasvaa myös osittain uusien teollistumisen ja nykyaikaistamisen lisäämiseksi , mutta myös vastauksena kuluttajien kysyntään. Ja ulospäin suuntautuvien ja ulospäin suuntautuvien investointien yhä kasvava verkko vetää Kiinaa syvemmälle globaaliin rahoitusjärjestelmään. että Kiinan nykyaikaistaminen vaatii noin 100 miljardin Yhdysvaltain dollarin laitteiden ja teknologian tuonnin vuosittain, ja infrastruktuurimenot kuluvan vuosikymmenen jälkipuoliskolla voivat olla noin 250 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Tämä ei tarkoita sitä, että energian, mineraalivarojen, elintarvikkeiden ja maataloustuotannosta, jota Kiinan talouden koosta ja voimavaroista huolimatta ei voida tyydyttää pelkästään kotimaisella tuotannolla. Tärkeintä on, että Kiina siirtyy globalisaatioprosessin ytimelle, ja sekä Kiina että muut maat hyötyvät se Elämme maailmassa, jossa teknologia, pääoma ja kauppa liikkuvat yhä vapaammin, kun vanhat taloudelliset välineet ovat menettäneet etunsa ja jossa taloudellinen vahvuus ja turvallisuus riippuvat yhä enemmän talouden avoimuudesta ja integraatiosta Kiinassa kasvun ja nykyaikaistamisen tiellä on myös polku globalisoitumisprosessia ei käännetä - se nopeutuu koko maailmassa, talouden ja teknologian voimat hajottavat seinät, ylittävät rajat ja yhdistävät yhteen maailmantalouden 20. vuosisadan loppupuolella uudet mahdollisuutemme ja haasteemme - kaupan, talouden, kansainvälisen politiikan kaikilla osa-alueilla - syntyvät maailmamme liikkuvat tiiviimpi yhteenkuuluvuus, ei erillään toisistaan ​​Keskinäisen riippuvuuden syventäminen on Kiinan ja maailman keskeinen todellisuus Keskinäisen riippuvuuden hoitaminen on yhteinen vastuu. Keskeinen askel tämän keskinäisen riippuvuuden loppuun saattamiseksi on saada Kiina monenväliseen kauppajärjestelmään Kiinan taloudelliset suhteet maailmaan ovat yksinkertaisesti liian suuri ja liian pervasivainen hallita tehokkaasti mielivaltaisten, siirrettävien ja epävakaiden kahdenvälisten kauppasukkojen kautta. Kiinan paras johdonmukaisen ja johdonmukaisen kansainvälisen kauppapolitiikan tae löytyy sääntöihin perustuvan monenvälisen järjestelmän sisällä. Samoin Kiina, kuten kaikki muut maat voivat parhaiten hallita kasvavaa taloussuhdettaan maailman kanssa oikeuksien ja ob lupaukset, jotka ovat yksimielisiä ja jotka näkyvät täytäntöönpanokelpoisissa säännöissä ja tieteenaloissa. Tämä on ainoa keino vastustaa kahdenvälisiä pakotteita tai yksipuolisten toimien uhkia. Se on myös ainoa tapa ylläpitää ja edistää kotimaista talousuudistusta tietäen, että Kiinan pyrkimyksiä tähän suuntaan sovitetaan WTO: n jäseniä, joilla on samoja velvoitteita kuin WTO-sopimuksissa. WTO: n tekeminen merkitsee sitovia velvoitteita tuontipolitiikan osalta - velvoitteet, jotka edellyttävät Kiinan kauppapolitiikan mukauttamista ja useimmissa tapauksissa taloudellisia mutta Kiina puolestaan ​​hyötyy sen laajentamisesta kaikkiin eduihin, joista on neuvoteltu WTO: n 130 jäsenten kesken. Sen on oikeus viedä tuotteitaan ja palvelujaan muiden WTO: n jäsenten markkinoilla Uruguayn kierroksella neuvoteltuihin velvoitteisiin ja sitoumuksiin - tämä koskee tariffien sitomisia, jotka hyödyttävät lähes 100 prosenttia Kiinan viennistä että lähes puolet näistä tuotteista on verovapaana. Nämä valtavat markkinoillepääsymahdollisuudet tuetaan ja vahvistetaan kahdella suosituimmuuskohteluperiaatteella ja syrjimättömyydellä. Tällöin on tärkeää, Kiina käyttää monenvälistä foorumia kauppapoliittisten ongelmien käsittelemiseksi WTO: n kumppaneidensa kanssa ja tarvittaessa sitovaan riitojenratkaisumenettelyyn, jos sen oikeudet ovat heikentyneet. Tämä suuremman turvallisuuden taso hyödyttää Kiinaa valtavasti - kannustaa entistä suurempaan luottamukseen ja houkuttelee entistä suurempia investointeja. Kiinassa on kolmas tärkeä syy osallistua monenväliseen järjestelmään. Vain järjestelmän sisällä Kiina voi osallistua 2000-luvun kauppasääntöjen kirjoittamiseen. Tämä on ennennäkemätön joukko oikeuksia ja velvoitteita, joita kansainvälisesti neuvotellaan yksimielisyys. Monenvälisen järjestelmän kestävä voima on sen kyky kehittyä ylsi GATTin Uruguayn kierroksen, joka oli tuolloin kunnianhimoisin ja kauaskantoinen sopimus kansainvälisen talousjärjestelmän viidenkymmenen vuoden historiassa. Kolmen vuoden kuluttua olemme siirtyneet neuvottelemaan polkuja rikkovista sopimuksista, joilla vapautetaan maailmanlaajuisen tietoliikenneteollisuuden ja tietotekniikkatuotteiden kauppaa koskevien tariffien poistamisesta - joiden yhteenlaskettu arvo on noin yhdellä triljoonaa Yhdysvaltain dollaria vastaava maatalouden, autojen ja tekstiilien maailmanlaajuisen kaupan kanssa. Niiden arvo ylittää kaupan arvot avaamalla tiedon saatavuutta , viestinnän ja niiden teknologian avulla avaamme pääsyn uusimman vuosisadan tärkeimpiin raaka-aineisiin. Tämä on erittäin tärkeää kaikkien talouksien kehitykselle ja kilpailukyvylle, etenkin Kiinassa. On olemassa kaikki merkit, että voimme myös tehdä monenvälinen rahoituspalveluja koskeva sopimus tämän vuoden loppuun mennessä - toinen alue, jolla käymme kauppaa tulevaisuuteen. WTO: n neuvottelut maataloudesta, palveluista ja muilta aloilta, jotka palaavat kolmen vuoden kuluttua. Ulospäin suuntautuneella Kiinalla ei ole varaa pysyä sivussa, kun taas toiset kirjoittavat pelin säännöt. Kiinalla, jolla on kasvavia vientikysymyksiä, ei ole varaa jättää ilman turvallisuuden varmistaminen ja laajentaminen maailmanlaajuisille markkinoille - turvallisuus, jota vain monenvälinen järjestelmä tarjoaa Ja ehkä tärkein, teknologian ja nykyaikaistamisen edellyttämä Kiina ei voi jäädä maailmanlaajuistumisen nopealle tahdille - etenkin aloilla kuten tietotekniikka, televiestintä tai jotka ovat uuden talouden keskeisiä rakennuspalikoita. Kiinan taloudellinen menestys on toistaiseksi suoraan sidoksissa sen vaikuttaviin kotimaisiin uudistuksiin, mukaan lukien kaupan ja investointien vapauttaminen. Kiina on jo hyötynyt liittymisensä yhteydessä tarjotuista yksipuolisista tulleista neuvottelut yksi tutkimus tuo voitot Yhdysvaltojen 22 miljardia dollaria Mutta tämä ei ole loppua t tieliikenne WTO: n sääntöjen perusteella ja WTO: n muiden kumppaneiden hyväksi saadut edut voisivat osoittautua suurimmaksi kannustimeksi Kiinan talouskasvulle ja laajentamiselle maailmanlaajuiselle taloudelle. että liittyminen WTO: hon on yksinkertainen askel Vasta päinvastoin Mutta monet muut maat, jotka jo ovat WTO: n jäseniä, jakavat vastaavan kehitystason Kiinan kanssa. He ovat allekirjoittaneet oikeutensa ja velvollisuutensa ja hyötyneet siitä. Myös muut liittymisneuvottelijat näyttävät he ovat tehneet saman valinnan. WTO: n vetovoima on juuri sen oikeuksien ja velvoitteiden vahvuutta ja johdonmukaisuutta - jota jatkamme laajentamalla ja syventämällä globaalin talouden laajentumista ja integraatiota viisikymmentä vuotta sitten keskityttiin vain tariffit ja muut rajatyöt nykyään WTO: n säännöt ulottuvat hyvin rajan yli, kattamaan tekniset standardit, palvelut, henkinen omaisuus, kauppaan liittyvät ja monet muut talouspolitiikat, joita pidettiin kerran kotimaisina. Viisi vuotta sitten lähes kaikki GATTin jäsenet olivat nykyisten 130 WTO: n jäsenmaiden teollistuneesta maailmasta, kahdeksankymmentä prosenttia kehitysmaista tai siirtymätalousmaista. säännöt ja jäsenyyden monimuotoisuus, WTO: n heikkeneminen on vahvistanut sitä. Siirtymässä laajempaan osallistumiseen olemme tehneet enemmän kuin lisäämään uusi sääntö tänne tai uusi jäsen siellä. Olemme luoneet laajenevan verkoston, joka yhdistää sidonnaisuudet ja vastuut - järjestelmä, joka kasvaa elintärkeämmäksi kaikkiin kaupankäyntiteksteihimme, koska se kasvaa voimakkaammin. Tämä johtuu siitä, että Kiinan liittyminen WTO: hon muuttaa perusteellisesti globaalien taloussuhteiden tulevaa kehitystä ja suuntaa, että meidän on saatava prosessi oikealle. Kiina on liian suuri ja tärkeä taloudellinen toimija - ja sen liittyminen WTO: hon vaikuttaa liikaa järjestelmään - näiden neuvottelujen vaarantuminen. Viime aikoina olemme nähneet tärkeitä merkkejä voimakasta ja joustavaa joustavuutta, jota olemme äskettäin nähneet näissä neuvotteluissa - vaikeilla aloilla, kuten kaupankäynnin oikeudet, syrjimättömyys, ei-tariffaariset esteet, valtion kaupankäynti, investoinnit ja teollis - ja tekijänoikeudet, kun neuvottelijat ovat edistyneet merkittävästi etenkin viime kuukausina. edistyminen olisi ollut mahdollista ilman välttämättömiä - jos aikaa vievää - teknistä pohjaa, jonka kaikki neuvottelukumppanit ovat toimittaneet viimeisen vuosikymmenen aikana. Mutta mikä todella ohjaa tätä prosessia eteenpäin, on yhteinen tunnustus menestyksekkäistä palkinnoista. tarkoituksenamme ei ole aliarvioida meitä, varsinkin kun lähestymme seuraavaa neuvottelukokousta, joka on määrä järjestää tämän vuoden toukokuussa. Kuten kaikki neuvottelut, suurin osa tärkeästä työstä - ja vaikeimmista kysymyksistä - on jätetty loppuun. Minun tarkoitus on pikemminkin kehottaa kaikki haluavat kaksinkertaistaa ponnistelunsa - ja laajentaa mielikuvitustaan ​​- nyt kun voimme väittää tulevan lopulliseen vaiheeseen d On kiistatonta edistystä laajalti. Kiinassa on edelleen keskeisiä kysymyksiä, jotka liittyvät WTO: hon liittymisehtoihin. Yhtä tärkeää on kahdenväliset liittymisneuvottelut Kiinan tärkeimpien kauppakumppaneiden kanssa, jotka, kuten tiedätte, ovat kriittinen ja olennainen osa menestyksekästä neuvottelua Jälleen kerran meidän on muistettava, että Kiinan asema viidennellä maailman viejänä vahvistaa sitä tarvetta, että sen omat markkinat ovat muiden ulottuvilla. Nämä ovat kaikki tärkeitä asioita, jotka on ratkaistava kaikkien tyytyväisyydellä ennen kuin Kiina voidaan saattaa WTO: hon. Kiinan liittymisprosessin aikana GATTin WTO-sihteeristö on ollut valmis helpottamaan neuvotteluja ja antamaan apua, jota mahdollisesti tarvitaan kaikilla mahdollisilla aloilla. Tarvitsemme tuskin lisää, että tämän sitoumuksen Sihteeristö on yhtä luja kuin lähestymme liittymisprosessin loppuvaiheita. Tulevat haasteet eivät muuta sitä perusvalitusta, jota ei Kiinan talous - ja kauppasuhteiden näkökulma on helpompi käsitellä monenvälisen järjestelmän ulkopuolella. Päinvastoin, kaikki olisi vaikeampaa, sillä Kiinalla ja sen kumppaneilla olisi enemmän mielivaltaista, syrjivää ja valtaperustaista. Kukaan ei halua tällaista tilannetta. Kansainvälinen keskustelu maailmanlaajuistumisesta ilmentää tätä viimeistä kohtaa Väkivaltaisuus tai nimenomaan, Kiina siirtyy keskustelun ydinkeskusteluun Ihmettä ei ole, että liittymisneuvottelut ovat olleet niin kauan ja niin monimutkaisia. Ihminen on, että tämä valtava maa on tähän mennessä muuttanut maailmankaupan valtavirtaan niin lyhyessä ajassa. Seinät, jotka ovat jakaneet meidät, putoavat, mutta jotkut näkevät edelleen eroja ja eroja sen sijaan, että meillä on yhteisiä etuja. Globalisaatio on maailman kutomaa kuin koskaan ennen, mutta se on maailma, jolla on kulttuurit, erilaiset järjestelmät ja erilaiset kehitystasot. Keskinäinen riippuvuus vaatii kunnioittamaan ainutkertaisia ​​kulttuureitamme ja sivilisaatioitamme. Keskinäinen riippuvuus myös vaatii, että löydämme yhteisiä ratkaisuja yhteisiin ongelmiimme. Näihin kuuluvat Kiinan tärkeimpien kauppakumppaneiden huolet sen pysyvistä kaupan ylijäämyksistä. Yhtä lailla maailman on ymmärrettävä valtava haaste, jolla Kiina joutuu muuttamaan nykyaikaisen ja kilpailukykyisen yhteiskunnan - ja kaikki vuosikymmenien aikana Kiina ei ole yksin tekemässä tätä pyrkimystä rakenneuudistukseen Globalisaatio velvoittaa kaikki pienet tai suuret kansat, rikas tai köyhä, osallistumaan jatkuvaan sopeuttamisprosessiin Enemmän kuin koskaan ennen, maailman ongelmat ovat Kiinan ongelmat ja Kiinan ongelmat ovat maailma s. Ye maailma dramaattisesta muutoksesta on myös dramaattisten mahdollisuuksien maailma Kiinan elintaso on kaksinkertaistunut viimeisen vuosikymmenen aikana ja epäilemättä kaksinkertainen ja kolminkertainen jälleen Uusia tilaisuuksia avautuu kiinalaisille työntekijöitä ja kiinalaisia ​​yrittäjiä Uusia valintoja avautuu kiinalaisille kuluttajille Ja tästä taloudellisesta avautumisesta tulee uutta toivoa, jonka haluaisin todeta että todelliset kustannukset jäävät kiinni ovien sulkemisesta, hidastumisesta rakenneuudistusprosessissa ja ylläpitäessä tehottomia julkisia rakenteita. Mikä on totta, että Kiina on totta maailmalle. Maailmantalous voi helposti kaksinkertaistaa 2020, kasvattamalla maailmanlaajuista elintasoa lähes kahdella kolmasosalla - maailman historian suurin edistysaskel Teknologia ja viestintä tekevät yhteen yhteen kytkettyä planeettaa, levittävät taloudellisen ja yhteiskunnallisen edistyksen välineitä ja tasaavat ihmisen tilan. Ja olemme poistamassa esteitä , ei pelkästään talouksien vaan ihmisten välille, ja meillä on yhteinen etu hyvinvoinnille ja rauhalle. Meidän on oltava selvillä siitä, mikä on vaarassa Kiinan pääsyä maailmanlaajuiseen kauppajärjestelmään on enemmän kuin kaupankäynti. maailmantalouden vetäjänä Ja on kyse globaalin talouden ja globaalin yhteisön tulevasta suuntauksesta. Aloitin sanomalla, että olemme käännekohdassa Kiinan suhteissa maailman kanssa Yksi niistä historiallisista hetkeistä, jotka tulevat mutta harvoin, kun valinnat tekevät tapahtumien kulun vuosia ja jopa vuosikymmeniä eteenpäin Kylmän sodan maisema on pyyhitty pois historiallisesta maanjäristyksestä Seuraavan aikakauden globalisaatiosta ei ole vielä muotoilua Meillä on ainutlaatuinen mahdollisuus - vuosien ja vuosisatojen välillä - luoda uudenlaisen kansainvälisen järjestelmän perusta, joka tarjoaa parhaan mahdollisuuden kestävään maailman vaurauteen ja rauhaan Ensimmäistä kertaa meillä on käsityksemme mahdollisuus luoda universaali järjestelmä, joka perustuu yksimielisesti sovittuihin oikeuksiin ja velvoitteisiin ja sitoo kaikkia sen jäseniä. Toistan, että Kiinan menestyksellinen integroituminen maailmantalouteen on avain monissa kansainvälisissä haasteissa, joita kohtaamme. tarvitsemme luovuutta tulevina päivinä Tarvitsemme ratkaisua Ja tarvitsemme näkemystä Vaihto muuttuu, pidämmekö meistä vai ei. Voimme joko harjoittaa sitä positiivisesti ja ohjata sitä positiivisiksi tai välttää Meidän vaarallamme valinta on meille selkeä. Olen tullut Kiinaan, ei neuvottelijana vaan mielenkiintoisena miehenä - auttamaan luomaan aidosti maailmanlaajuinen kauppajärjestelmä, joka voi vastata kaksikymmentäyhdeksänkymmentä vuotta, Ensimmäisen vuosisadan aikana jätän viestin, että Kiinan on oltava tämän järjestelmän keskeinen pilari - muuten riskiaksemme uuden vuosisadan rakentamisen taloudellisen epävakauden perustalle ja vielä epävarmemmalle rauhalle Uskon, että Kiina tuo yhtä suuren näkökulman tähän tehtävään. Clintonin Kiinan Gaming World Trading System. Secretary of State Hillary Clinton taloudellisen puheen perjantaina vaati tasavertaisia ​​toimintaedellytyksiä maailmankaupassa ja syyttäen sitä, mitä hän sanoi Kiinan ponnisteluina pelata maailmankauppajärjestelmää sen eduksi Hän pyysi lopettamaan Washingtonissa taloudellisen politiikan puolustuksen halvauksen. New Yorkin talousklubin puheessaan Clinton sanoi, että kaupan ja investointien edistäminen olisi suurempi osa Yhdysvaltojen diplomaattisuutta. ss ja myöhempi kysymys - ja vastausistunto sisälsivät joitakin tähän mennessä Kiinan edistyksellisimpiä hallintokritiikkiä Kiinan kauppapolitiikasta. Sihteeri sanoi, että Kiina on tietoisesti pitänyt valuuttakurssien arvon viennin lisäämiseksi kasvaneensa suurimman kaupallinen ylijäämä maailmanhistoriassa pelkästään Yhdysvaltojen vaan muiden suurten talouksien kustannuksella. Se ei ainoastaan ​​vääristä markkinoita, se ei ainoastaan ​​muuta vientiämme kalliimpaa, vaan se alkaa vaikuttaa myös muihin maihin. ei ole pelkästään Yhdysvallat, joka sanoo, että Kiinan on tasapainotettava tämän heikentävän keinotekoisen arvopaperipolitiikan, joka on hyvä viejilleen, mikä haittaa omia kansalaisia ​​monin tavoin, hän sanoi. Clinton puhui myötämielisesti senaatin hyväksymästä lainsäädännöstä, Kiinaa vastaan, jos valuuttakurssitasapaino jatkuu. Sihteeri vähätteli pelon joidenkin vastustajien pelkoja, joiden kohtalo on epävarma House of Re että se aiheuttaisi kauppasodan. En usko, että siellä on mitään vikaa, kun seisomme ja vetoamme itseemme. En ymmärrä, että se johtaisi sellaiseen protektionismiin, jota oikein varoitat 1930-luvulta, hän sanoi Obaman hallinto on sanonut Senaatissa Schumerin laskusta mitä me tarvitsemme, meidän on noudatettava kansainvälisiä velvoitteitamme, mukaan lukien WTO: n velvoitteet. Emme halua myöskään hyödyntää sitä. Clinton sanoi, että hän on kohdannut äskettäisiä ulkomaisia ​​matkustamoja huolissaan liittolaisista siitä, Washington, joka aiheutti USA: n hallitukselle kaksi kuukautta sitten lähes joukkovelkakirjalainan. Mielestäni olemme tässä keskustelussa kotimaassa ja olen syvästi pahoillani siitä, koska en usko, että meillä on aikaa päästäksemme niin omiin poliittisiin argumentteihimme, hän sanoi. Sihteeri sanoi Yhdysvaltojen poliittisille puolueille ja liike-elämän on rakennettava uudelleen joukkueen amerikkalainen henki, jolla ei ole varaa sanoissaan pysyä ahdistelemana ideologiassa ja puolueellisuudessa.

No comments:

Post a Comment